داستان جدید حافظ خیاوی خوندم. موضوع و سوژه جالبه و میتونه ایجاد کشش کنه؛ اما با این وجود، نثر و روایت داستان، آنقدر بهم ریخته و ناجور هست که خواننده رغبت نمیکنه داستان ادامه بده!!!

این حجم از آشفتگی انقدر زیاده که نمی تونه تصادفی باشه. این آشفتگی احتمالا قرار بوده در خدمت داستان باشه ولی از حد خارج شده و به نظر من شکست خورده. بیشتر شبیه متنی شده که شدیدا نیاز به ویرایش داره.

من کتاب رو به چند تا خواننده ی آماتور و حرفه ای دادم و از چند صفحه ی اول فراتر نرفتن.

در هر حال، چون به نشر نیماژ علاقه مندم، وظیفه دونستم این نکات رو که نظر شخصی من هست، بگم بهتون.

مصطفی بیان / شنبه 23 بهمن 1400

مجموعه داستان پیوسته «حرف اولِ اسمش نون بود» نوشته حافظ خیاوی / نشر نیماژ