بعد از ظهر روز شنبه، دوازدهم تیر ماه، «انجمن کتاب سیمرغ» با همکاری «انجمن داستان سیمرغ» ، یکی از مجموعه جلسات هفتگی خود را به نشستی با عنوان «ادبیات کودک و نوجوان و روز قلم» در کتابخانه دکتر شریعتی اختصاص داد. این برنامه با هدف آشنایی علاقه مندان به ادبیات کودک و نوجوان و پاسداشت روز قلم، با حضور شاعران، نویسندگان و علاقه‌مندان به ادبیات فارسی برگزار شد.

از جمله سخنرانان این جلسه می توان به دکتر ربابه حسینی (دانشجوی دکترای ادبیات فارسی) ، مصطفی بیان (داستان نویس) ، زهره خیری (کارشناس ارشد ادبیات فارسی) ، مهری درودی (کارشناس ادبیات فارسی) ، کیمیا امینی (کارشناس ارشد ادبیات فارسی) ، احمد درودی (شاعر) و مرتضی آخرتی (شاعر) اشاره کرد.

در پایان ، بخش کوتاهی از داستان «شازده کوچولو» نوشته ی «آنتوان دو سنت اگزوپری» ، توسط خانم سهیلا صادقی خوانده شد.

منبع خبر : وبلاگ اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیشابور