آنچه پس از مصرف نوشابه در بدن رخ مي دهد

بعضي افراد، نوشيدني هاي گازدار را بيشتر از آب مصرف مي کنند. اين در حالي است که حتي مصرف کم اين نوع نوشيدني ها براي سلامت مضر است.*۱۰ دقيقه اول: ۱۰ قاشق مرباخوري شکر وارد بدن مي شود اما به علت وجود اسيد فسفريک در آن، از ميزان بالاي شکر حالت تهوع پيدا نمي کنيد.* ۲۰ دقيقه: بالا رفتن قند خون، باعث افزايش انسولين مي شود. کبد با تبديل کردن آن به چربي واکنش نشان مي دهد. *۴۰ دقيقه : در اين زمان، جذب کافئين به اتمام مي رسد. مردمک چشم گشاد مي شود، فشار خون بالا مي رود و در پي واکنش کبد، قند بيشتري وارد جريان خون مي شود. گيرنده هاي ادينوسين در مغز مسدود مي شود و از خواب آلودگي پيش گيري مي کند.*۴۵ دقيقه: توليد دوپامين افزايش مي يابد و مغز را تحريک مي کند. *50 دقيقه: اسيد فسفريک به کلسيم، منيزيم و روي در قسمت پايين روده مي چسبد و در نتيجه باعث افزايش سوخت و ساز مواد در اين ناحيه مي شود. دفع کلسيم از طريق ادرار نيز افزايش پيدا مي کند.*55دقيقه : خاصيت مدر آن باعث مي شود، کلسيم، منيزيم ، روي و سديم، الکتروليت و آب از طريق ادرار دفع شود.*۶۰دقيقه: با فروکش کردن اين تغييرات در بدن، فرد دچار افت قند مي شود و حالت بي قراري پيدا مي کند.